dilluns, 2 de juliol del 2012

Carros de foc

Aquesta vegada no ha pogut ser . No he aconsegit acavar la carros de foc .Primer una mala gestio del menjar i despres el mal temps ens ha privat de fer la carros , pero he de dir que l'experiencia ha sigut impresionant .

La cosa comença el dv per la nit a les 8 de la tarde cotxe i cap Arties al aparcament del pont de ressec per deixar el cotxe i pujar a peu fins el refugi de Restanca , alli el Xavi i l'Antonio companys d'expedició , m'esperen . Cap alla a les 23:00 arrivo al parking preparo tot el material , frontal i cap amunt.

Amb 1:30 estic al refugi tot i una petita perdua que m'entrete uns 10 min.(es el que te anar de nit per un lloc que no coneixes gens) arrivo alli ens saludem comentem una mica la jugada i kedem de sortir cap alla a les 4 per poder fer el coll de contraig de dia , ja que es el mes complicat(segons l'info que tenim) , aixi ho fem.

Molta gent surt a la mateixa hora que nosaltres , sortim direcció Ventosa , anem un pel ràpid al meu parer pero jo no dic res , ja veurem com va , arrivem a Ventosa amb 2 h menjem una mica omplim d'aigua i cap amunt, ja es de dia i guardem el forntal a la motxila , les vistes son impresionants , anem fent i arivant dalt del contraig veig que les forces començen a faltar (malt sintoma 9)els ho comento pero no parem aixi que arrivem al Llong amb 3:10 mes (despres he savut que aquest temps es moooolt ràpid per aquest tram) alli menjem un bocata , barreta i coca-cola per mirar de recuperar el cos . Sortim direcció a Colomina , aqui es el tram on he sofert mes , la pujada no era molt forta tret del final pero jo no podia segir el ritme que porteven ells i l'esforç que faig  per no despenjarme hem passa factura a dalt del coll , alli haig de parar un altre cop , barreta , gel i ha veure que passa , vaixem cap avall sense pressa pero sense parar fins un llac(no se el nom) mirem el mapa i ens diu que hem de donar-l'hi la volta (cosa que no calia) jo anava fos del tot no podia ni fer 5 pases sense descansar , aqui prenc una desició (quant arrivem ha Colomina jo no continuo ) no puc anar aixi i ells els veig molt forts i no vull ser un lastre per a ells .

Amb mes pena que gloria arrivo a Colomina ells ja feia una bona estona que estavem alli , els dic que tirin que jo no se si continuare , ells es resisteixen pero jo els convenço i marxen . En aquell moment arriven uns altres companys que tambe van fins Restanca ens posem a parlar . Jo hem menjo un bon plat de sopa , una llesca de pa amb pernil , una manzana i un cafe amb llet . Els comento que si no les sap mal anire amb ells fins on les forçes aguantin ells hem diuen que tranquil , que ells porten un ritme molt baix .

Aixi que despres de casi 1 horeta de descans i menjar sortim del refugi l'Isidre , el Toni , el Josep , el Jordi i jo , la conversació es amena tot explicant historietes , la cosa cavia sustancialment jo hem començo a trovar molt millor tot i que les pujades encara haig d'anar molt poc a poc pero despres per les baixades i els mig plans recupero bastant , arrivem fins al refigu de Jospe Mª Blanc , tornem a parar 10 minuts per menjar una mica i cap avall a buscar Mallafre , decidim anar per una pista per no pujar un coll (aquesta pista es fa llargissima ) pero despres de 2:30 arrivem a Mallafre) menjem un bocata i una coca-cola i kedem que Amitges pararem a sopar per encarar la recta final ja sense parar .

La pujada cap Amitges es tota per pista i el final es una mica durillo pero es fa prou be i amb 1:40 ens plantem al refugi , sopar de 3 estrelles i sobre les 11:45 sortim direcció Saboredo , (teniem una mica clar que no entrariem amb 24 h , pero saviem que acavariem com fos ) pero no contavem amb una cosa molt important en la muntanya que es el temps . Quant passem a la Vall d'Aran per una collada la cosa canvia , una boira que no es veu res de res , ens costa molt anar seguint el cami (sort del GPS , no recomano a ningu que surti sol a la muntanya sense un d'aquests ) i dic aixo perque si no hagues estat pel GPS encara estariem ara donat voltes per alli dalt . Feia un fred que pelava , una boira pixadora que emprenyava i nomes faltava els llamps i la pluja  que tambe van arrivar , sort que ja estavem davant del refugi , 3h ens havia costat fer aquest tram .La cosa estava clara dormir alli i ja veurem que fem pel mati , pero amb aquell panorama vam fer el millor que podiem fer .

Pel mati la cosa continua igual aixi que gracies a un altre company , el Carlos que e te l'amavilitat de cedins 2 places a un cotxe que el be a buscar , aixi que ens posem tots en marxa cap avall , tenim 1:30 de cami per arrivar al parking , el Jordi i jo anem cap avall per anar a buscar el cotxe i despres pujar a buscar a la resta de l'expedició , ells s'esperaran  en una cavana , nosatres tirem avall i quant ja pujavem per anar a buscar-los ens sorpren una furgo pitant com a locos . Eren ells havien trovat una bona gent que els havia baixat fins a alli .

La meva aventura acava aqui ja amb tothom mes ho menys a refugi jo tiro amb el cotxe cap a casa , ells encara han de tornar a pujar fins a Restanca per recollir material . Espero que vosaltres hagessiu passat una bona estona amb la meva companyia , saveu que teniu un amic a Flix companys.

Pel que fa als altres dos companys despres ens truquem i hem diuen que tampoc han pogut acavar i  s'han hagut de kedar a Colomers a dormir i que aquest mati han baixat fins a Salardu per anar a buscar el cotxe , tambe han hagut de pujar fins a Restanca per recollir material.Mala sort companys pero crec que tambe van pendre la decisió correcta . Ja tornarem una altra vegada i aquesta si que sera la bona ja ho veureu.

1. xavi, ets un crack , jo de gran vull tenir la teva força, segur que la pròxima ho faràs.
    salut, amic. joaquim.

2. no deixes de sorprende'm ! molta sort a Euskadi ! i força k te fara falta !

3. Gracies companys . Joaquim ja saps que me pases la ma per la cara sempre . Tu si que ets un CRACK. Ja parlem.

Hombre Joan!!!! te puc sorpendre tot el que vulguis pero sempre del final eeeeeeeh!!! Moltes gracies pels anims , tant de bo la força que hem dones la pugui aprofitar per alla dalt , perque ja t'asseguro que falta en fara i molta. Ens veiem suposo que ha festes o abans(Ja saps que tenim una cosa pendent )